De aapjes van Janny van der Heijden

Het begint allemaal met een ...

... een geweldig ontwerp voor een servies van Janny van der Heijden. Ik vond destijds het tulpenservies al erg mooi en uniek. Maar haar nieuwe servies, met de jolige aapjes, vind ik echt prachtig. 

Zou het me lukken om het ontwerp te borduren op stof? Ik wilde het proberen. Voor de eerste keer met 1 draadje borduurzijde. 

Ik doe het gewoon! En als het niet lukt, dan kom ik misschien weg met de woorden: Het is een abstracte interpretatie, een vrije vertaling van het aapjesontwerp ;-).

Ik zal de komende dagen/weken mijn stappen bijhouden via deze blogpost. Volg mij op deze spannende borduurreis ... 

(klick op de foto's om deze te vergroten)
foto credit: heiendelfstblauw.nl



het kleurenpalet 

De 1ste rijtjes zijn een feit

So far so good ...