Portret borduren

Een lieve vriendin vroeg mij of het mogelijk was om het gezicht van haar zus te verwerken tot een geborduurd portret. Deze zou zij dan zelf gaan borduren, de zus ;-). De keuze was een realistisch ontwerp of meer een tekening. Ik maakte een aantal schetsen en het resultaat van de schetsen over elkaar heen, gaf een mooi effect. De drie lagen maakten het ontwerp compleet. Bij het borduren van de lijnen heb ik af en toe een getekende lijn overgeslagen, omdat het soms te dicht op een andere lijn zou komen. Het is leuk werk om de lijnen te borduren, heel rustgevend en gemakkelijk. Het is gemaakt van 2 draadjes splijtgaren en de gebruikte borduursteek is de steelsteek. 
 
A dear friend asked me if it was possible to transfer her sister's face into an embroidered portrait. She would then embroider the design herself, the sister ;-). The choice was a realistic design or more of a line drawing. I made a number of sketches and the result of the sketches on top of each other, gave a nice effect. The three layers completed the design. While embroidering the lines, I occasionally skipped a drawn line, because sometimes it would come too close to another line. It is so much fun to embroider the lines, very soothing and easy. It is made from 2 strands of split thread and the embroidery stitch used is the stem stitch.
 

Voor haar heb ik een borduurpakketje samengesteld (met alle materialen, een instructie en natuurlijk het getekende ontwerp op een borduurlinnen). Er kwamen ineens van anderen ook de vraag of ik zo'n pakketje kon samenstellen. VanMoois heeft het daarom nu opgenomen in haar online store. Ook jij kan nu je portret borduren! 

Om je nog een betere indruk te geven, heb ik nog een aantal voorbeelden van de tekeningen gemaakt.

I've put together an embroidery kit for her (with all materials, an instruction and of course the drawn design on embroidery linen). Suddenly others also asked if I design such a package for them. VanMoois has therefore now included it in its online store. You too can now embroider your portrait! To give you a better impression, I have designed a couple of the drawings.